Riffi 4/2025 sisältö
PÄÄKIRJOITUS
HAASTATTELUT & ESITTELYT
Ikimuistoiset sessiot: Ilkka ”Ilu” Herkman
– isoon soundiin riittää kuusi raitaa
Risto Kupiainen
– sovitus syntyy kolmessa vaiheessa
Steve Morse
– taitoa kannattaa hyödyntää
Juhani ”Junnu” Aaltonen
– kuin pulloon puhaltaisit
Pentti ”Pena” Lahti
– saxperiments & collaboration
Room Full of Hendrix
– kiertue täynnä Jimiä
LUKUPALAT
Ajankohtaisia uutisia
• kirja- ja levypoimintoja
• tuoteuutuuksia
Soittimista ja kalustosta
Elämäni kitarat: Tommi Kekoni
– Kasevassa ei voi soittaa kovin lujaa, se ei sovi musiikin luonteeseen
KÄYTTÖTESTIT
MezoDrums
– kotimaisia ”stave”-rumpuja
GR Bass Dual Pre
– kaksi kanavaa basistin lautaan
EHX LPB-3 & Spruce Goose
– pienet purkit, valtaisat tehot
Hotone NC-200 Verbera
– hybridikaiku ulkoavaruuden laitamilta
Schecter C-7 FR S Apocalypse
– ei pelkkä hevimörkö
Franchin
– la bella figura
EV Evolve 70
– isompaa kehiin
JBL PRX908
– käytännöllisyys edellä
Allen & Heath Qu
– vain nimi ei ole muuttunut
Audient Oria Mini & Sonarworks SoundID Reference
– laadukkaampaa monitorointia yhteistyöllä
Royer Labs R-12
– erikoistuminen kannattaa
DPA 4099 Core+
– ääntä päin!
GRANDE FINALE
Tuumia verstaalta
– Mahonki, statussymboli
Muusikkona maailmalla
– Kiertueella Chilessä, osa 2: charangon pauloissa
Alangon päiväkirja
– Old Man Yells At A Cloud