Riffi 4/2025

Riffi 4/2025 sisältö

PÄÄKIRJOITUS

HAASTATTELUT & ESITTELYT

Ikimuistoiset sessiot: Ilkka ”Ilu” Herkman 
– isoon soundiin riittää kuusi raitaa

Risto Kupiainen
– sovitus syntyy kolmessa vaiheessa   

Steve Morse 
– taitoa kannattaa hyödyntää 

Juhani ”Junnu” Aaltonen
– kuin pulloon puhaltaisit 

Pentti ”Pena” Lahti 
– saxperiments & collaboration

Room Full of Hendrix 
– kiertue täynnä Jimiä

LUKUPALAT

Ajankohtaisia uutisia
• kirja- ja levypoimintoja
• tuoteuutuuksia  

Soittimista ja kalustosta

Elämäni kitarat: Tommi Kekoni 
–  Kasevassa ei voi soittaa kovin lujaa, se ei sovi musiikin luonteeseen 

KÄYTTÖTESTIT

MezoDrums 
– kotimaisia ”stave”-rumpuja

GR Bass Dual Pre 
– kaksi kanavaa basistin lautaan

EHX LPB-3 & Spruce Goose 
– pienet purkit, valtaisat tehot

Hotone NC-200 Verbera 
– hybridikaiku ulkoavaruuden laitamilta

Schecter C-7 FR S Apocalypse 
– ei pelkkä hevimörkö

Franchin 
– la bella figura

EV Evolve 70
– isompaa kehiin
 
JBL PRX908 
– käytännöllisyys edellä

Allen & Heath Qu 
– vain nimi ei ole muuttunut

Audient Oria Mini & Sonarworks SoundID Reference 
– laadukkaampaa monitorointia yhteistyöllä

Royer Labs R-12 
– erikoistuminen kannattaa

DPA 4099 Core+
–  ääntä päin!

GRANDE FINALE

Tuumia verstaalta
– Mahonki, statussymboli  
 
Muusikkona maailmalla
– Kiertueella Chilessä, osa 2: charangon pauloissa 
 
Alangon päiväkirja
– Old Man Yells At A Cloud 

Nettispesiaalit

Työryhmät